Zobacz jaką wysokość wynagrodzenia zasadniczego lekarza zapisano w porozumieniu ministra zdrowia z lekarzami. Regulacje te wejdą w życie...

Nowy minister zdrowia a pielęgniarki.

                 

                 

 

W prozumieniu zawartym pomiedzy ministrem zdrowia a lekarzami w dniu 8 lutego zapisano:

Zobacz treść całego porozumienia...

Zobacz także:
 

LEKARZOM DZIĘKUJĄ PIELĘGNIARKI I POŁOŻNE... Były sztandary pod ideą: Porozumienie Zawodów Medycznych... protesty, głodówki, marsze... Wyszło jak zawsze... Lekarze dostaną podwyżki... Zobacz treść porozumienia lekarzy z ministrem zdrowia.

Nowy minister zdrowia - 21 stycznia 2018 roku - "Jedną z najważniejszych spraw będzie dla mnie rozmowa i konsultacje z wszystkimi grupami zawodowymi w służbie zdrowia". Brzmiało to sensownie! Ale teraz widzimy sposób realizacji tej deklaracji: "rozmowa z wszystkimi grupami, a podwyżki dla lekarzy"!

Lekarze w porozumieniu z dnia 8 lutego 2018 roku, oprócz wzrostu wynagrodzeń, zagwarantowali sobie "dodatkowy płatny urlop naukowy" na... konferencje, szkolenia. Jeszcze niedawno ministerstwo zdrowia stało na stanowisku, że takie rozwiązanie "w pewien sposób byłoby niezgodne z konstytucją". Kto (bogatemu) lekarzom zabroni?

Porozumienie pomiędzy lekarzami a ministrem zdrowia zawiera zapisy niekorzystne dla pielęgniarek i położnych. Czy pielęgniarki i położne to pracownicy gorszego sortu sektora ochrony zdrowia?

Ministerstwo zdrowia z lekarzami zdecydowało o wzroście płac lekarzy, a także o "normach zatrudnienia"... sekretarek medycznych. To zdecydowanie temat zastępczy w kontekście braku uregulowania normy zatrudnienia pielęgniarek i położnych...

Komentarze użytkowników

#1  2018.02.11 15:45:47 ~Heh

To tyle co każda pielęgniarka zapchajdziura zarobi tyrając na trzech etatach :D

#2  2018.02.11 16:09:24 ~basia.

No i co głupio wam panie pielęgniarki magistry i specjalistki?

#3  2018.02.11 17:07:53 ~Piel

A pielęgniarki na swoje ochlapy mają czekać do 2021 ale kogo to obchodzi :-((

#4  2018.02.11 17:17:35 ~4

Phi ;) każda pielęgniarka pracująca po 600 godzin w miesiącu zarobi więcej! 10 000 zł na rękę to pikus!

#5  2018.02.11 17:43:17 ~Ewa

A po 2021r wymyślą doktoraty ze trzeba robić bo magistry ze specjalizacją to za mało .Śpieszmy sie uczyć bo czas ucieka.A uczelnie biednieją. Ha ha dobre przysłowie : czemuś zes biedny, bo zes glupi.

#6  2018.02.11 18:12:02 ~#6

Pielęgniarki to tylko potrafią się wysmiwac z innych, dogryzac i pluć jedna na drugą :-((( Zastanawiam się dlaczego, czy z braku kultury czy z niemocy w której się znalazły i nie mogą wyjść?

#7  2018.02.11 18:15:48 ~Piel

Tylko pozazdrościć takiej solidarności i uporu lekarzom, że potrafią dopiąć swego,bo nasze środowisko jest przegrane juz na starcie z powodu postawy w obec siebie i nigdy nic nie osiągną. Przykre ale prawdziwe.

#8  2018.02.11 18:38:57 ~A do basia

Skąd tyle podłości w Pani? Trzeba się było uczyć drogą Pani

#9  2018.02.11 18:42:01 ~p.

Pielęgniarki są głupie! Umyć obsraną dupę, pozbierać rzygowiny można po wielu. godzinach dyżuru, błędu się nie zrobi! Na szkoleniach i speckach można się wyspać - w końcu to zapłacone miejsce! Radości co nie miara będzie jak skończycie, bo gówna będą wynosić specjalistki! Lekarz ma odpowiedzialną pracę, więc musi być finansowo doceniony, musi mieć czas na odpoczynek, na relaks, na higieniczny tryb życia! To jest ktoś , kto się szanuje! Debile po pielęgniarstwie - orać jak woły! Oczywiście za grosze! Dzięki wam ten zawód jest upodlony! Nikt was nie ceni!

#10  2018.02.11 18:53:55 ~MEDYK

O CO W TYM WSZYSTKIM CHODZI ,JEZELI MASZ MAGISTRA I SPECJALIZACJE TO W 2021 PENSJA W PODSTAWIE POWYZEJ 5 TYS PLUS DODATKI TO BEDZIE OK 8 TYS PYTAM CZY TO JEST MALO CZY TRZEBA TAK ZAZDROSCIC W LEKARZOM

#11  2018.02.11 19:58:07 ~Piel

Zastanawiamnie dlaczego w 2021.a moze w 2047

#12  2018.02.11 20:05:52 ~ja

Brawo lekarze,gratulacje!

#13  2018.02.11 20:20:14 ~Medyk

Ps do pani po czy Panią w głowę ktoś uderzył że takie głupoty Pani gada proszę takich idiotyczny rzeczy nie pisać sama sobie umyj dupe

#14  2018.02.11 20:26:32 ~do 9

Masz rację,zgadzam się z tobą

#15  2018.02.11 21:12:01 ~0la

Jeszcze gorszego portalu gdzie ludzie się tak upodlaja nie spotkałam. Dlatego nikt nie chce stanąć na czele tego środowiska.

#16  2018.02.11 21:19:57 ~Do Medyka

Wierzysz w to,ze dzis mamy 2 tys.brutto plus dodatki a za 3 lata,5 tys brutto plus dodatki ? .To jest podwyzka o 3 tys.wiesz ile mi dali w tym roku ? ,70 zl brutto,mam wyzsze wykszt.Sorry ale ja nie wierze.

#17  2018.02.11 21:49:11 ~Małgorzata

Witam Jestem pielęgniarką z magistrem i specjalizacją. Były czasy, że pracowałam po 350 godzin, były czasy gdy wykonywałam toalety pacjentom ( nazywane tu mycie dupy). Teraz że swoim wykształceniem pracuję na jednym etacie, zarabiam 4000 tyś netto. Zawsze byłam i jestem dumna z zawodu który świadomie wybrałam wiele lat temu.

#18  2018.02.11 22:11:06 ~Wiola

W 2021 rezydent ma mieć współczynnik 1.05 wiec na 3 roku specjalizacji (nie priorytetowej) nie może mieć 4500 bo to będzie już rok 2021 i najniższe wynagrodzenia wg ustawy ma być 5250

#19  2018.02.11 22:19:09 ~Ewa do #16

Masz rację o podwyżce 3000 mozna pomarzyć ,w naszym spzoz jest tak samo.Teraz mamy na reke 2600 wszystkiego a za trzy lata dadza ponad 5000 ,bla bla bla. . w zyciu w to nie uwierze.ciezko im dorzucic 100zl a dadza 100% podwyzki. Celowe obiecanki ,Aby wszystko sie krecilo.

#20  2018.02.11 23:21:15 ~Pola

Jak cos dadza ale nie do podstawy to szybko zabiora jak pojdziesz na opieke lub chorobowe nic dobrego nas nie czeka

#21  2018.02.12 01:04:52 ~Tom Ry MD

Specjalizacja powinna uprawiać do wykonywania określonych procedur a powinno się płacić od ilości wykonanych procedur w ten sposób biurokratyczne oddziałów odcinków i inne pielęgniarki które nic nie robią wezmą się do roboty.

#22  2018.02.12 04:32:25 ~do21

Co wg ciebie ze specjalizacją powinno się uprawiać?

#23  2018.02.12 05:25:40 ~Dorota

To może powstrzymajcie się przez pół roku od brania dodatkowych dyżurów. Tak się gra jak przeciwnik pozwala. Jak zorientują się że nie ma kto przyjść na dyżur to będą musieli dać podwyżki, albo zamknąć szpitale.

#24  2018.02.12 05:26:27 ~Do #21

Proponujesz wprowadzenie w zawodzie pielęgniarki wynagrodzenia akordowego. Jest to forma wynagradzania zanikająca w firmach produkcyjnych u nas a zupełnie nieznana w wielu innych krajach. Kompletny absurd, nawet przy pominięciu formy Twojej wypowiedzi.

#25  2018.02.12 05:47:22 ~Do #17

Powiało optymizmem wśród niezadowolonych. Wreszcie spotkałam na tym Portalu zadowoloną pielęgniarkę. Cieszę się, że zamiast narzekać udało Ci się znaleźć sprawiające Ci satysfakcję ( w tym również finansową ) miejsce pracy). Nigdy nie pracowałam w wymiarze czasu większym niż jeden etat. Z pracy w szpitalu odeszłam przed 10 laty ( ze stanowiska oddziałowej ) - problem wieloetatówek wówczas nie istniał. Pracuję nadal w zawodzie, który podobnie jak Ty "świadomie wybrałam wiele lat temu", zaczynałam od szkoły asystentek. Obecnie pracuję w wymiarze czasu mniejszym niż 1 etat, a z otrzymywanego wynagrodzenia jestem, podobnie jak Ty, zadowolona. Może tylko bardziej. Pozdrawiam.

#26  2018.02.12 07:03:22 ~do 17

Troll - magister i dupa ?

#27  2018.02.12 07:11:33 ~do 25

No i teraz będą ogromne utrudnienia by mgr pielęgniarstwa było jak najmniej. Podniosą poprzeczkę a do pracy najchętniej będą jak zwykle przyjmowane te mniej wykształcone bez mgr. Do 25 co ty kobieto wypisujesz jakie zadowolenie przy takich brakach pielęgniarek- jakość opieki spadła i co chcesz śmieci pod dywan zamieść? A co ty wiesz o pracy pielęgniarki z perspektywy stołka ? Kobieto ogarnij się! 2021 r. podwyżki proszę dla tych młodych - jeśli będą a te starsze i doświadczone pielęgniarki upodlić jałmużną.Pielęgniarki mają tak niskie emerytury, że już chodzą do opieki społecznej. Przez tyle lat były oszukiwane przez wszystkie rządy i nadal są !

#28  2018.02.12 07:13:34 ~Piel.

Do 23 - dobre, ale to gadka-szmatka.Pielęgniarki pracują wręcz obsesyjne na kilku etatach! I co na to prawo ?

#29  2018.02.12 07:13:54 ~ja

Do 27 prawda

#30  2018.02.12 08:01:33 ~piel

Kto i po co dzisiaj wybiera zawód pielęgniarki,chyba współczesne męczennice.

#31  2018.02.12 08:05:56 ~Zasmucona

Proszę panie pielegniarki pisze do tej grupy która widzi tylko swój czubek nosa a o tych koleżanka które nie kształcą się wypowiadają się w okropny sposób nie przystoi i tu drogie licencjatki mgr i specjalistki kolejny raz bierzcie przykład z gr zawodowej lekarzy proszę rezydenci protestowali a zmiany obejmują wszystkich lekarzy i tych bez specjalizacji i ze specjalizacja i nie słychać nigdzie że ten ma tyle a ten tyle .Tak więc zróbcie sobie panie porządek na swoim podwórku zacznijcie się szanować a będziecie szanowane i spostrzegane jako poważna grupa zawodowa a nie ciągle wytykajaca innym

#32  2018.02.12 08:34:28 ~MeadowDew

Osoba nr 9 . Czy ocenia Pani pielęgniarki wg własnej osoby ? Jeżeli ktoś taki jak Pani pracuje jako pielęgniarka to proszę zrezygnować z pracy . Każdemu to wyjdzie na dobre .

#33  2018.02.12 09:06:19 ~do32

Nie oceniaj innych swoją miarką.Kim jesteś,aby ustalać kryteria?

#34  2018.02.12 09:40:52 ~Abc

Gdyby pielegniarki miały trochę oleju w glowie to by pokazały ile znacza , bez pielegniarek to i rezydent ani specjalista lekarz zarobił by gów. bo by pozamykali oddziały i szpitale. Ale pielegniarki to tylko licytuja sie która to bardziej wykształcona ale lekarze tylko z was sie śmieją. Juz nawet politycy podpowiadają co powinniscie zrobic a nie charowac jak niewolnice za psie pieniądze na kilku etatach. Ale pielegniarka za byle ochlap bedzie pracowac.

#35  2018.02.12 10:23:49 ~brutto

Gratulacje dla lekarzy

#36  2018.02.12 10:36:04 ~MeadowDew

Do 33. To ja nie mogę oceniać na nr 9 może wręcz obrażać ? ;) I o jakich kryteriach mowa? Jakoś nie widzę abym ustalała kryteria . Proszę się nie unosić :) spokojnie .

#37  2018.02.12 11:26:38 ~Booking.co

Lekarze zawsze byli odrębną grupą zawodową w środowisku medycznym. Nigdy nie utożsamia się z zespołem, który pracuje na oddziałach szpitalnych. W środowisku szpitalnym widać nawet podział na poszczególne grupy specjalistów, ale jeżeli się coś dzieje to potrafią się zjednoczyć. Ponieważ jeden od drugiego tak naprawdę jest zależny np. chirurg od anestezjologa, to najprostszy przykład, a można by je mnożyć. Natomiast z pielęgniarką i położną nikt nigdy się nie liczył, proszę wykonać i tyle. DZIEWCZYNY ZACZNIJCIE SIĘ SZANOWAĆ, JAKO KOBIETY I SPECJALIŚCI. NIE MUSICIE HAROWAĆ NA PEŁNĄ KIESZEŃ DOKTORA, NIE BĄDŹCIE BARDZIEJ MIŁE DLA ICH PRYWATNYCH PACJENTÓW. PÓŁ ROKU PRACY NA SWOIM ZASADNICZYM ETACIE I ZNAJDZIE SIĘ NA WASZE PODWYŻKI. NIE TRZEBA STRAJKÓW. WYSTARCZY KONSEKWENCJĄ W DZIAŁANIU.

#38  2018.02.12 11:39:48 ~nurse

Zamiast głupio gadać, użalać się nad sobą i krytykować zróbmy coś z tym! Jak może być tak że rząd daje podwyżki tylko lekarzom, jak to możliwe że rezydent który przychodzi do pracy i wie mniej niż pielęgniarka, dopiero się uczy, ma zarabiać 3 razy tyle co pielęgniarka, która także jest po studiach które mają więcej godzin nauki niż studia lekarskie? W końcu jak to możliwe że rząd w tak krótkim czasie ustanawia liczbę asystentek (sekretarek medycznych) a od lat nie potrafi zająć się minimalną liczbą pielęgniarek przypadająca na dany oddział, zakontraktowaniem ich? Proponuję zrobić to co rezydenci. My mamy jeszcze większe pole manewru bo możemy złozyć wypowiedzenia. Oni zrobić tego nie mogli bo nie skończyliby specjalizacji. Jesli wszystkie zlożyłybyśmy wypowiedzenia to opieka zdrowotna przestałaby istnieć a wtedy rząd szybko zajął by się naszymi problemami.

#39  2018.02.12 12:41:54 ~Pielęgniar

Niech daj podwyżki lekarzom,a pielęgniarek nie bedzie sami będą sobie pracować i tyle,oddziały będą zamykane

#40  2018.02.12 12:44:08 ~Ela

Tylko pielegniarki tego nie zrobia bo boja się o pracę .

#41  2018.02.12 12:44:10 ~Ela

Tylko pielegniarki tego nie zrobia bo boja się o pracę .

#42  2018.02.12 12:46:08 ~Magda

Niech pracują sami,za 5 lat połowa odejdzie na emeryturę i wtedy na górze bedą mieli problem,

#43  2018.02.12 13:01:49 ~Mon

A czy Wy kolezanki myslicie ze wszystkie pielegniarki z mgr i specjalizacja będą mialy taka stawkę? Ja uwazam,ze nie.Przeciez pisze w ustawie,ze zalezec to bedzie od "kwalifikacji wymaganych na danym stanowisku pracy".A który pracodawca bedzie potrzebowal na odcinku tak wykwalifikowanej pielegniarki?

#44  2018.02.12 15:14:33 ~Kaska

Czegoś tu nie rozumiem niby wszystkim o to samo chodzi a jedna drugiej utopila by w łyżce wody i wydrapala oczy nikt nikomu nie zabronił się kształcić mało tego jest to naszym obowiązkiem nie uważam że każda pielęgniarka musi mieć magistra i specjalizację ale jeśli ma to dzięki swojemu uporowi i pracy i nie ma co zazdrościć nie uważam że muszą być oddzialowymi i ze nie mogą umyć pacjenta w żadnym zawodzie nie ma tak ze jak ma kursy dodatkowe to zarabia tak samo jak ten bez kursów lekarze to wiedzą i szanują swoich kolegów a u nas no niestety zawsze będziemy w czarnej dupie szkoda bo jest nas dużo i mozna wiele zmienić

#45  2018.02.12 15:37:08 ~do44

A ja nie rozumiem jak się ma u ciebie kształcenie do szacunku i czarnej dupy,bo o tym wszystkim piszesz.

#46  2018.02.12 16:21:52 ~Do #43

Obawiam się, że możesz mieć rację. Ten problem może dotyczyć głównie specjalizacji. Na stanowisku pielęgniarki nie jest ona wymagana. Jednocześnie jednak w rozporządzeniach dotyczących poszczególnych rodzajów świadczeń w wymaganiach dotyczących personelu pielęgniarskiego jest zwykle określona procentowa ilość pielęgniarek posiadających stosowną specjalizację lub kurs kwalifikacyjny ( tu są one w przeciwieństwie do ustawy o wynagrodzeniach równoważne ). I już kiedyś na tym Portalu był komentarz pielęgniarki, której dyrektor stwierdził, że potrzebuje tylko 5 specjalistek i tylko tyle zakwalifikował do gr.7 czy też 8. Pozostałe wg niego to niezależnie od wykształcenia i posiadanych specjalizacji - gr.9 . W komentarzu nie było podane w jaki sposób dokonał wyboru. Pomijam ze względów oczywistych problem specjalizacji niezgodnych z kierunkiem działalności oddziału. Życzę Tobie, koleżankom a i sobie abyś nie miała racji.

#47  2018.02.13 08:15:27 ~Ja

Czytam te komentarze i szlag mnie trafia. Tyle jadu i nienawiści .Walka o każdą złotówkę.Słyszę tylko ja mam licencjat,ja mam magistra,jam specjalizacje. To ja muszę mieć więcej niż ona .Pielęgniarki bez studiów czym są gorsze.To na ich plecach zostałyście Panie wyniesione.Większość z Was pracuje setki godzin .Z pracy do pracy. W jednej pracujecie do19 a w drugiej od 19.Trzeba jeszcze dojechać.Czujecie się zmęczone a Wasza praca jest nieefentywna.Jedna drugą w łyźce wody utopi.Brak empatii dla innych i dla pacjenta.Są sytuacje gdy coś się dzieje krótko przed końcem dyżuru. Schodzące biegają a te przychodzące siadają i denerwują się .Co chwila słychać ponaglenia ,bo nie mogą rozpocząć dyżuru bez przejęcia dyżuru.Rzadko kiedy ktoś się zlituje.Teraz boli Was ,źe lekarze dostaną podwyżki.My jednak dla siebie nic nie robimy. Jeśli w pracy dla siebie niemiłe.Cieszymy się gdy komuś podwinie się noga.Jedna drugą obgaduje, dokonuje oceny .Popatrzcie na lekarzy. To klan.Oni są zawsze razem.Potrafią się zorganizować.Potrafią sobie pomagać.Weśmy z nich przykład .Jesteśmy pielęgniarkami .Czy pielęgniarki nie powinny trzymać się razem.Wspierać się.

#48  2018.02.13 08:28:04 ~Ja

I jeszcze jedno.Zaczynajmy zmieniać się dla innych.Siądźmy przy wspólnym stole .Ile ludzi tyle charakterów.Nie zawsze do siebie pasujemy ale razem .Jak w małżeństwie. Powinnyśmy zacząć się szanować.Zacząć szanować innych .Może z tego coś będzie.

#49  2018.02.13 12:46:08 ~Do#47

"Z pracy do pracy. W jednej pracujecie do19 a w drugiej od 19.Trzeba jeszcze dojechać". O takich sytuacjach należy informować NFZ, który natychmiast zakończy tego typu działalność.

#50  2018.02.13 14:17:15 ~do 49

Nikt nie zakończy , jest ciche przyzwolenie na ten proceder bo w przeciwnym wypadku rozłożyło by to system w którym pielęgniarej jest za mało. Bilokacja i klonowanie się"sióstr" sprawia ,ze system jeszcze zipie.

#51  2018.02.13 14:24:34 ~do 50

Jedynie weto jednoetatówek na masowa skalę moze mogłoby coś zmienić, ale w polskiej tradycji takie zachowanie nie jest traktowane jako postawa obywatelska tylko jako donos i skarga.

#52  2018.02.13 23:38:10 ~ad 9

Najlepszy post.

#53  2018.02.14 10:19:04 ~M.O.

Do 52. Najlepszy post .wśród najbardziej prymitywnych .

#54  2018.02.14 12:02:05 ~do9

Super trafny komentarz.

#55  2018.02.14 12:44:03 ~do 53

Prawda was boli ? .

#56  2018.02.14 13:23:13 ~-piel.

Do #9,52,54,55 - Polecam zapoznanie się z dziełem Erazma z Rotterdamu "Pochwała głupoty". To dla was o wiele za trudne, ale przy pomocy kogoś mądrzejszego może się udać Wówczas dowiecie się, że głupota może być źródłem szczęśliwości, ale jej skutki są w końcu trochę smutne.

#57  2018.02.14 14:11:00 ~a_

Nie pouczaj, no chyba ze poprawialas/les sobie samopoczucie. "szczescie jest tym, czego nigdy nie ma, a czesto tak bardzo brakuje" I tak mozemy sie poprzerzucac cytatami i literatura. Nie zmienia to jednak faktu, ze mimo brutalnosci post nr 9 jest prawda. I nie bedziemy przy myciu pacjenta uzywac Chanel No 5. Czas na mobilizacje dzia¬an vs. poprawy warunkow placy i pracy. Wszelkie dowalanie sobie z powodu np. wyksztalcenia czy tez poprwanosci jezykowej sa dziecinada.

#58  2018.02.14 14:27:21 ~Do #57

Chanel No.5 do mycia ? A zawsze myślałam, że podobnie jak ja wszyscy w tym celu używają mydła, żelu czy szamponu. Zawsze jednak można się czegoś nauczyć , pozostanę jednak przy swoim.

#59  2018.02.14 14:51:29 ~a_

Czytaj ze zrozumieniem, napisalam przy myciu pacjenta. A tak na marginesie: co chcialas mi powiedziec?

#60  2018.02.14 16:56:47 ~Do #59

Nic więcej niż to co napisałam. Dyskusje na tematy zastępcze czas kończyć.

#61  2018.02.14 17:53:12 ~do 9

Mądry zrozumiał co chciałaś przekazać,a głupiemu to i tak nic nie pomoże.Sprawdza się tylko,że prawda w oczy kole i wywołuje wszechobecne zgorszenie.

#62  2018.02.14 18:04:39 ~do#56, 57

Weźcie pod uwagę, że grupa którą analizujecie ma w zasadzie strukturę stworzoną na przełomie lat 40 i 50-tych XX w. I inaczej niż lekarze, choć ustawodawstwo w tedy funkcjonujące ma podobny zarys. Dodaj propagandę tą w szkołach, przez administratorów itd.

#63  2018.02.14 19:05:49 ~a_

Pisa¬am na temat mi.n naszej pracy i placy. Dobrze ze doszlas do wlasciwych wnioskow. Lepiej pozno niz pozniej D

#64  2018.02.15 08:42:33 ~Do #63

Jeżeli już to nie naszej a swojej pracy i płacy. Z niektórych komentarzy na tym Portalu wynika, że nie wszystkie narzekamy na warunki pracy i płacy . Są pielęgniarki zadowolone, do których się zaliczam. Oczywiście nie oznacza to braku poparcia dla oczekujących i starających się dążyć do zmian koleżanek, które wykonują ciężką pracę w złych warunkach za "czapkę gruszek". Czasem warto coś zmienić, nasz obecny pracodawca nie jest monopolistą na rynku pracy. Lepiej zrobić to wcześniej niż później.

#65  2018.02.15 14:25:14 ~a_

Dla nas nie ma 'wczesniej'. Sprzedaly nas zwiazki i pancie z izb przy calkowitej biernosci naczelnych i oddzialowych. Przy czym pancie z izb zahandlowaly nas za dotacje, a marazm zwiazkow i spolegliwosc naczelnych i odzialowych dokonala wiele zla, reszty dopelnily wieloetatowki. Tak oto mamy to co mamy. U nas niestety ryba psuje sie od glowy.

#66  2018.02.15 17:32:23 ~piel. dypl

Dodam, że ustawa zasadnicza funkcjonująca w Polsce, w swoim tekście ma zapis, w którym nakazuje wykonywanie ustawowych norm prawnych ( poprzednie konstytucje też). Jak są realizowane normy zapisane w art. 4 ust.1 i 84-87 Ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z 15 lipca 2011 r. przez państwo?

#67  2018.02.15 19:55:24 ~Do #66

Czas, siły i środki przeznaczone na analizę zarówno obowiązujących jak i tych mających znaczenie historyczne aktów prawnych proponuję przeznaczyć na zrobienie studiów pielęgniarskich czy specjalizacji co umożliwi Ci zgodnie z ustawą ( nie wiem czy wg Ciebie słuszną, ale mimo wszystko obowiązującą ) zmianę grupy zaszeregowania na wyższą. Rozwiązanie alternatywne - ukończenie studiów prawniczych i zmiana zawodu.

#68  2018.02.15 20:35:53 ~do#67

Dlaczego w obecnie funkcjonującej Konstytucji RP Ustawodawca nakazuje każdemu przestrzegania prawa Rzeczpospolitej Polskiej ( art.83) i nie wskazuje prawnika jako interpretatora swoich norm?

#69  2018.02.16 19:09:24 ~Do #68

W uzupełnieniu komentarza #67 - bez odbioru. Mam nadzieję, że wiesz co to znaczy. A znaczy - żebyś nie odpowiadała nie pisała więcej już nic. To oczywiście tylko prośba.

#70  2018.02.17 10:10:09 ~do# 69

Dlaczego?

Dodaj komentarz