W co zamierzają rządzący zamienić polskie pielęgniarstwo? Dyrektor szpitala będzie mógł wziąć pod opiekę pielęgniarkę z Ukrainy...

Pielęgniarki z Ukrainy i Białorusi.


 

Posiedzenie plenarne sejmu w dniu 12 kwietnia 2018 roku

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia Zbigniew Józef Król: 

"Innym problemem są pielęgniarki i położne, bo w Polsce to jest grupa zawodowa z wyższym wykształceniem.

W krajach na wschód od nas jest to wciąż szkolnictwo na poziomie średnim i w wielu przypadkach te kompetencje są po prostu na tyle rozbieżne, że najprawdopodobniej okres stażowania czy, powiedzmy, rezydowania pielęgniarek i położnych będzie na pewno dłuższy.

Wspólnie w rządzie pracujemy nad tym, żeby można było uelastycznić zatrudnianie osoby przez szpital w danym miejscu i wziąć ją pod opiekę i na odpowiedzialność dyrektora szpitala czy zarządu szpitala, tzn. pracę tej osoby, po prostu żeby ułatwić nabywanie kompetencji praktycznych i ocenę, czy te kwalifikacje są odpowiednie dla danej jednostki."

Ze stenogramu wybrał:

Mariusz Mielcarek 


11 kwietnia 2018 - Ile będzie potrzeba pielęgniarek na grafiku w przypadku 30 łóżkowego oddziału, kiedy będą obowiązywały normy zatrudnienia: 0,6 – dla oddziałów zachowawczych, 0,7 – dla oddziałów zabiegowych, 0,8 dla oddziałów dziecięcych?

10 kwietnia 2018 roku - Jajcarze z ministerstwa zdrowia... Ministerstwo przygotowało projekt norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych. 0,6 – dla oddziałów niezabiegowych, 0,7 – dla oddziałów zabiegowych. Chociaż już w maju 2017 roku policzyło ile pielęgniarek zabraknie w przypadku wprowadzenia tych norm.  Czy to jest odpowiedzialne postępowanie? Normy mają wejść w życie za rok, a sytuacja w kwestii braku pielęgniarek się nie polepszy a zdecydowanie pogorszy!


5 kwietnia 2018 roku - Telewizja rządowa:  "Udało nam się porozmawiać z lekarką pracującą w szpitalu ze Złotoryji. Kobieta potwierdza wersję zwolnionej pielęgniarki, ale prosi o anonimowość...".

5 kwietnia 2018 roku - Wideo - wywiad z zwolnioną pielęgniarką ze złotoryjskiego szpitala: nie czuje, żebym działała na szkodę spółki! Ja działałam w imieniu i na rzecz pacjentów. Ich bezpieczeństwa i bezpieczeństwa personelu...

Więcej o sprawie pielęgniarki ze szpitala w Złotoryji

DOŁĄCZ do grupy:

My pielęgniarki i pielęgniarze jesteśmy OBURZENI!

https://web.facebook.com/groups/1736775269711907/

Komentarze użytkowników

#1  2018.04.13 12:09:00 ~maskra

Nie wiadomo czy śmiać sie czy płakać. Góra nadal się łudzi że jakoś załata obecne braki. W mojej pracy przewinęło się już ok 10 Ukrainek sprzataczek i wszystkie szukały lżejszej pracy albo dalej na zachód. Sprzątaczki a tym bardziej pielęgniarki z Ukrainy gdzie oprócz ciężkiej fizycznie i psychicznie pracy, trzeba dobrze znać język i umieć pisać alfabetem łacińskim (zauważałam że dla niektórych był to spory problem) oraz niskie wynagrodzenia nie są żadną zachętą. Także u nas nadal po staremu :)

#2  2018.04.13 12:13:19 ~gość

Bez komentarza: to co te jełopy wyprawiają jest po prostu szokujące, proponuję położyć Kaczora (ostatnio często bywa w szpitalu) pod opiekę tej ukraińskiej pielęgniarki, którą zaopiekuje się dyrektor tego szpitala( tak naprawdę nie wiem na czym ta "opieka" nad tą pielęgniarką ma polegać , może to jakiś sponsoring? )

#3  2018.04.13 15:47:11 ~Piel

Już widzę, jak dyrektor albo naczelna stoi nad tą pielęgniarką i jej pilnują. Ta banda na górze powinna pisać scenariusze do kabaretu, a nie zajmować się polityką. To są jaja jak berety.

#4  2018.04.13 16:50:13 ~Bo

I tyle jest warte nasze prawo wykonywania zawodu.

#5  2018.04.13 17:23:49 ~ola

A polskie pielęgniarki robią licencjaty, magistry, studia pomostowe, specjalizacje a za niedługo pewnie i doktoraty bo muszą być wykształcone.Ukrainka zostanie poduczona przez polską pielęgniarkę oczywiście za darmo i pewnie jeszcze zarobi więcej ! Czemu Polacy działają na szkodę Polaków?

#6  2018.04.13 18:04:17 ~MeadowDew

No to czekamy teraz na ruch izb pielegniarskich bo to one wydają prawo wykonywania zawodu w Polsce. A to warunek podjęcia pracy . Jeśli nie będą wydawać Ukrainkom wówczas nie będzie problemu , no chyba że te kompetencje przejmie MZ. ;)

#7  2018.04.13 19:07:05 ~Xd

Jak cały czas narzekają na zarobki teraz będą miały wsparcie koleżanek ze strony Ukrainy

#8  2018.04.13 19:25:53 ~Piel

Znowu straszenie ukrainkami, czemu to ma służyć?

#9  2018.04.13 21:00:27 ~miki

Ciekawe jak szybko rozprzestrEnia się choroby Ukrainki idiotyczny rząd polskim pielęgniarkom niech dają zarobic a nie syf do kraju sprowadzac

#10  2018.04.13 22:24:18 ~Ja

, Pod opiekę '' to brzmi jak wiecie co? A polskie pielęgniarki do Norwegii? O to przecież chodzi nie?

#11  2018.04.13 22:46:18 ~Ge

A ile pielęgniarek z tzw wyszym wykształceniem po studiach dostaje pracę ? Po drugie nie które z mgr mają mniemanie o sobie jak by były bogami a resztę personelu traktują jak śmieci .

#12  2018.04.13 23:41:21 ~piel

To jakieś jajca, ledwo dajemy radę,a tu osoba do "wzięcia pod opiekę"

#13  2018.04.14 01:03:23 ~Maaaa

Życzę wszystko UKRAIŃSKIM pielęgniarkom duuuuzo zdrowia siły i wytrwałość a po 5 latach lepszych zarobków w Anglii. A ja rezygnuję z tego zawodu. Wolę pracować w kwiaciarni . Tam przynajmniej zapach lepszy.

#14  2018.04.14 07:48:41 ~Rozczarowa

Zmieniłam miejsce zamieszkania i musiałam zrezygnować z pracy. Obecnie jako pielęgniarka z 23 letnim stażem jestem na bezrobotnym. Mam magustra pielęgniarstwa i specjalizację. Nikt mnie nie chce zatrudnić bo wg wyliczeń powinnam dostać wyższa stawkę, albo po prostu się boi oddziałowa że ją wygryze, a ja po prostu chcę tylko pracować. Paradoks . Podobno brakuje pielęgniarek do pracy.

#15  2018.04.14 08:15:36 ~Do#14

"Wg wyliczeń powinnaś dostać wyższa stawkę" i tutaj nie masz racji. Posiadanie magisterium i specjalizacji na stanowisku pielęgniarki odcinkowej nie jest wymagane - zatem zgodnie z ustawą gr 9. O czym każdy magister i nie tylko może poczytać w obowiązujących aktach prawnych. A pielęgniarek do pracy brakuje, tylko,że nie wszędzie.

#16  2018.04.14 08:25:44 ~do 8

Nie straszenie - to fakt ! Są tańsze i już pracują w Polsce i będzie ich coraz więcej, a polski rząd i pani szczurek mają gdzieś polskie pielęgniarki ! Walczcie o godne płace - 12 maja bliski wychodzimy wszystkie jednego dnia by zaprotestować! Nie śpijcie i nie harujcie pazernie, bo was nawet posty zaskakują ! Państwo PIS ma za nic pielęgniarki - podwyżki - dodatki są od Platformy Obywatelskiej. Dla nich to jesteśmy jak "spieprzaj dziadu" jak kiedyś powiedział kaczyński a lech kaczyński przegrał proces sądowy z pielęgniarką - nie słusznie zwolnioną ze szpitala bielańskiego. Wpiszcie w Gogle - Maria Machera pielęgniarka - lech kaczyński. Przyprowadził do wspomnianego szpitala swoją znajomą, którą nakazał natychmiast przyjąć, ale niestety lekarze operowali i oczywiście winna pielęgniarka. Na pewno w opiekę ukrainek nie weżmiemy - dopiero by nas oskarżano o błędy a poza tym jak ktoś ich zatrudnia to niech góra odpowiada.

#17  2018.04.14 08:26:01 ~do 16

Popieram !

#18  2018.04.14 08:35:02 ~Piel.

Do 15 to wkrótce będzie brakować wszędzie - myśleć trzeba - średnia powyżej 50 - wcześniejszy wiek emerytalny swoje zrobi a młode uciekają od tego zawodu! Jest teraz takie powiedzenie: ''że, tylko głupiec wybiera zawód pielęgniarki" Polecam art. w Med-Express (w internecie) na temat szczególnie trudnych warunków wyk. pracy przez pielęgniarki w Polsce i na temat ogromnych braków ludzi do opieki, w Polsce szczególnie deficytowy zawód nr 1, ale o tym się w ogóle nie mówi - między innymi też tak jest z powodu pazernej pracy pielęgniarek na kilku etatach w Polsce - jaka to opieka ! SKANDAL ! KTO NA TO POZWALA ? Do 16 popieram - dziękuję za podanie wątku o kaczyńskim - czytałam - co za podłość!

#19  2018.04.14 08:35:56 ~od 16

Pop. blisko zamiast bliski

#20  2018.04.14 08:36:58 ~ja

Do 16 słusznie, brawo !

#21  2018.04.14 08:42:11 ~Piel.

Do 11 - co za głupi komentarz wszystkie prace dostają bo są ogromne wakaty i nie dziel ze względu na wykształcenie - dość podziałów - jak jesteś zawistna to się wykształć to może będzie ci lżej. Ten temat już dawno poszedł do lamusa - jesteś śmieszna i bez kultury - w innych zawodach tego nie ma !

#22  2018.04.14 09:15:01 ~Ona

Kto bedzie pracowal za najnizsza krajowa?

#23  2018.04.14 09:29:14 ~Piel

Popieram 21. A do 15 - co za durny komentarz. Zapewne nie masz ani magistra, ani specjalizacji, skoro udzielasz koleżance takich złotych rad. A pielęgniarek brakuje wszędzie i zatrudniają za takie stawki, jakie gwarantuje ustawa. Jeśli są jeszcze szpitale, które się przed tym bronią, to zaraz skapitulują. Tak było w moim miejscu pracy, gdzie doczepili się zwrotu "wymagane na danym stanowisku", więc stwierdzili, że nie potrzebują mgr ze spec. Wszystko się zmieniło i teraz ja dyktuję warunki. Wiele koleżanek poszło w zeszłym roku na magisterium, następne idą w tym roku. Wszystkie w okolicach 50 tki

#24  2018.04.14 10:38:07 ~Gutek 62

Mam 4 lata do emerytury 36 lat pracy za sobą i jedną refleksję do przekazania jeśli możecie to rezygnuje z tego zawodu bo dno i to się nie zmieni.Pozdrawiam

#25  2018.04.14 11:10:00 ~do 24

Prawda - jedno wielkie dno a emerytura nedzna!

#26  2018.04.14 11:37:20 ~Piel.

Taki zawód pielęgniarki - w takim kraju w którym nigdy nie otrzymują życzeń za ich trud. W innych zawodach skladane są życzenia od: ministrów, premiera czy prezydenta. Odpowiedzialność, bardzo ważna praca - udział w terapii i ratowaniu życia ludzkiego (nie tylko pielegnacja! ) Praca w trudnych warunkach, szkodliwość, dzwiganie, pampersy, zmianowosc, praca w święta, noce, non- stop kontakt z cierpieniem i ze zgonami, brak nagród i 13-tek.Praca foiołkami nie pachnie, kontakt z krwią, różnorodność zadań, moc dokumentacji, sprzet medyczny -braki personelu, brak asystentek pielegniarskich itp. Ciężka praca psychofizyczna plus brzemię odpowiedzialności! To tylko ogólny zarys deficytowego zawodu! Przestrzegam ew.kandydatki do studiowania pielegniarstwa ! I jeszcze pewne porownanie z ostatnich 2 tyg. Kierowcy autobusów MZK czekali na podwyżkę tylko 2 tyg. Zagrozili strajkiem i otrzymali czego chcieli - 4,400 zł brutto min.pensji plus premia.Oni ciężko pracują - tak o sobie mówią a my? NAS NIE CENIA PRZEZ TO, ŻE MY SIĘ NIE CENIMY !

#27  2018.04.14 11:38:28 ~Do#23

Po pierwsze - ustawa nie gwarantuje stawek a stawki minimalne zgodne z wykształceniem i zajmowanym stanowiskiem a to spora różnica. Przyznanie mgr pielęgniarstwa ze specjalizacją zatrudnionemu na stanowisku pielęgniarki odcinkowej grupy wyższej niż 9 stanowi naruszenie ustawy. Przyznanie mu zaś wynagrodzenia zasadniczego w wysokości przykładowo 10 tys. zł już nie - jest zgodne z ustawą. Stawki ustala pracodawca w zależności od potrzeb i możliwości finansowych podmiotu, którym kieruje. A praca zwykle jest wykonywana na podstawie umowy zawartej przez pracobiorcę i pracodawcę - nie tylko ty zatem dyktujesz warunki. Te możesz dyktować w swoim domu jeżeli uzyskasz aprobatę pozostałych domowników. Możesz ten komentarz uznać za durny - z treści Twojego komentarza wynika, że ma ona dla mnie znaczenie zeszłorocznego śniegu i że nie każdy mgr ze specjalizacją, które zapewne posiadasz , ma odpowiednią do wykształcenia wiedzę. O kulturze osobistej ( "durny" ) nie wspomnę.

#28  2018.04.14 11:40:52 ~piel.

Do 11 jak możesz tak pisać o swoim środowisku ? zamiast "ciagnac"w górę (studia) to działasz odwrotnie - brak kultury i zasad.

#29  2018.04.14 11:40:53 ~piel.

Do 11 jak możesz tak pisać o swoim środowisku ? zamiast "ciagnac"w górę (studia) to działasz odwrotnie - brak kultury i zasad.

#30  2018.04.14 11:42:05 ~do 29

Prawda

#31  2018.04.14 11:50:10 ~!!!???

WOŹNA W SZKOLE 6 RAZY PENSJA RÓWNA SIĘ ODPRAWA EMERYTALNA ! PIELEGNIARKA TYLKO RAZY TRZY A TO RÓWNA SIĘ PARANOJA DODAM, ŻE WOŹNA POBIERA TRZYNASTE PENSJE OD WIELU LAT CO MA TEŻ WPŁYW NA EMERYTURĘ A PIELĘGNIARKI TRZYNASTEK NIE OTRZYMUJĄ KOLEJNA PARANOJA !

#32  2018.04.14 11:53:45 ~piel.

Do 31 dobry komentarz dzięki - napiszę krótko : łobuzerstwo do kwadratu ! do 28 popieram

#33  2018.04.14 11:57:20 ~Piel

Do 26 prawda ale pazerne harowy z kilku etatów psują nam podejście do walki - najpierw to z nimi zawalczmy !

#34  2018.04.14 12:05:19 ~Piel.

Do 27 nie oceniaj innych na podst.1 słowa.Jesteś małostkowa i nie solidarna. Popieram 23. Autorka ma rację to MY dziś dyktujemy warunki co i mnie bezpośrednio dotyczyło w ostatnim czasie (super odczucie :) A ty kim jesteś? Jaki tu twój interes? Do 26 - super komentarz.

#35  2018.04.14 12:10:30 ~I ja

Popieram aut.kom. 34 - w innych zawodach również nie każdy mgr ma odpowiednią wiedzę. Jakim prawem oceniasz publicznie i deprecjonujesz zawód pielęgniarki? Brak zasad i kultury. Kim jesteś aut.kom. nr 27 ?

#36  2018.04.14 12:15:04 ~JA

Do : 16, 18, 21, 23, 24, 26, 29, 31, 33, 34, 35 itp. komentarze są warte uwagi i proszę tak trzymać ;)

#37  2018.04.14 12:16:50 ~do 27

Bredzisz a skąd ty ?

#38  2018.04.14 12:24:32 ~obserwator

Ale Szczurek ma dobrze - brak protestów, pazerstwo pielęgniarskie w rozkwicie, Szczurek trzyma z lekarzami i nagrody dostaje - nawet raz nie wystąpiła w mediach ogólnopolskich i żeby cokolwiek powiedziała o pielegniarkach m.in o ich brakach! A przecież miala być promocja zawodu pielegniarki w tvp - wszyscy ministrowie mówią o swoich ministerstwach - szumowski milczy - smieci pod dywan nadal ! I o panie Sławie Kolano już cisza też ! Popieram 36

#39  2018.04.14 12:27:59 ~Piel.

Do 38 tym bardziej że Szczurek sama jest pielęgniarka !

#40  2018.04.14 13:47:06 ~Do#37

I takiej właśnie, wielce merytorycznej odpowiedzi oczekiwałam. Dyskusję z uwagi na poziom reprezentowany przez ciebie uważam za zakończoną .

#41  2018.04.14 15:29:40 ~Do#35

A ty kim jesteś? - udzielam odpowiedzi. Pielęgniarką pracującą w zawodzie i jednocześnie pracodawcą zatrudniającą pielęgniarki zadowolone zarówno ze swojej pracy jak i płacy. W zespole nie mam inie będę mieć magistrów i dwu semestralnych licencjatek. Nie są mi potrzebne do umowy z NFZ - niech biegają po szpitalach i narzekają na swój los. Moje wymagania to odpowiednia specjalizacja lub kurs kwalifikacyjny, może być nawet w trakcie. A za dyplomy uzyskane w wyższych szkołach zawodowych będących obecnie niemal w każdej gminie niestety płacić nie zamierzam jako, że i mnie więcej z tej racji NFZ nie płaci.

#42  2018.04.14 18:55:19 ~***

Powątpiewam głęboko w to zadowolenie, ponieważ stawki proponowane przez NFZ zawsze pozostawiają wiele do życzenia. proszę abyście przeciwstawili się wszystkiemu co uwłacza ludzkiej godności i poniża obyczaje zdrowego społeczeństwa." Te słowa wielkiego rodaka nasuwają mi się od jakiegoś czasu. W zawodzie jestem od ponad trzydziestu lat, wiele się zmieniło, ale tak dużo jest do zrobienia.

#43  2018.04.14 19:30:29 ~Bo

Do 41(Ge) - mam nadzieję,że w Twojej firmie jest tak wspaniale,chociaż to Twoja subiektywna ocena.Co do edukacji i zdobywania jakiejkolwiek wiedzy -zawsze warto podjąć trud,choćby po to,żeby w publicznych wypowiedziach czy korespondencji oficjalnej nie popełniać błędów ("niektóre" i "dwusemestralne"- pisze się zawsze razem).Może i jestem czepialska,ale uważam, że tego typu pisma z błędami są przejawem braku szacunku do adresata i dowodem ignoracji nadawcy.

#44  2018.04.14 19:33:37 ~graza

Bylam dzis w jednym z supermarketow w Gdansku. Przy kasie siedziala pani ok.40 lat. Z Ukrainy. Zaczelam z nia rozmawiac i powiedziała ze z zawodu jest pielegniarka. A pracuje w tym miejscu bo wiecej placa.

#45  2018.04.14 19:59:40 ~Do# 43

Każda ocena jest subiektywna, oceny obiektywne nie istnieją. Dwu semestralne - miałam wątpliwości, ale Word zapis łączny podkreślił mi na czerwono uznając to za błąd, zaakceptował zapis rozłączny. Jego bardzo wielka wina. Zatem nie ja a Word wykazał "braku szacunku do adresata i dowodem ignorancji nadawcy". A "niektóre" piszę poprawnie w miarę potrzeby użycia, która w moim #43 nie wystąpiła. Zdobywanie wiedzy uważam za ważne. Tej przydatnej, choć tąa traktowaną jako hobby również popieram.

#46  2018.04.14 20:06:47 ~Do#42

"Stawki proponowane przez NFZ zawsze pozostawiają wiele do życzenia" - i tu się nie zgodzę. Ze stawek zawartych w umowie jestem zadowolona. Jeżeli jednak pracujesz u kogoś kto ma zawartą umowę z NFZ wypłaca ci drobny procent kwoty otrzymywanej od Fundusz. Kiedyś pracowałam w takie firmie, stąd znam dobrze ten temat. A w zawodzie jestem dłużej od Ciebie.

#47  2018.04.14 20:11:49 ~do#41

Masz rację, jeżeli w Polsce specjalizacje można uzyskać nie mając pełnego ogólnego wykształcenia w dziedzinie(zawodzie), to czy nie wielki czas przestać mydlić oczy opinii publicznej, że specjalizacje lekarskie mają charakter kształcenia na poziomie wyższym? (będzie taniej i umożliwi to też wprowadzenie tańszego kształcenia w tym zawodzie, skarb państwa zaoszczędzi)

#48  2018.04.14 20:41:09 ~Piel.

Zdecydowanie 37 ma racje a 41 faktycznie brednie i liczenie własnego interesu i p.w.dzieli pielęgniarki na mgr, dwusemestralne licencjatki. Gdzie ty masz zasady i w jakim to zawodzie aż tak wypominaja sobie wykształcenie ? A gdybyś tego mgr czy dwusemestralnego jak piszesz licencjata miała to już byś inaczej pisała - obłuda !

#49  2018.04.14 20:45:06 ~piel.

Do 48 popieram - zawsze jakis prymityw sie znajdzie co podzieli zazwyczaj pewnie troll - juz tego prymitywizmu znacznie mniej jak mozna dokonywac takich zawistnych publicznych podziałów? Mniej niż zero!

#50  2018.04.14 20:49:10 ~ja

Do 31 a to jest dopiero niesprawiedliwe ! Nieprawda NFZ za wykształcenie płaci więcej pracodawcom !

#51  2018.04.14 20:53:14 ~Piel.

Do 41 ale zawistna jesteś bo sama masz minimalne wykształcenie - w każdej gminie to może być co najwyżej Kościół - chyba że w twojej gminie i tego nie ma !

#52  2018.04.14 20:54:57 ~do 51

Dobre !

#53  2018.04.14 21:04:57 ~Bo

Do 45: tak - winny Word, w żadnym razie nie Ty i to jest meritum problemu (komputer jest tylko narzędziem) . Co do reszty -słowo "niektóre" odniosłam do Ge z 11 (początek mojego postu)-problem i poglądy zbieżne z Twoimi, więc potraktowałam sprawę tematycznie, za co bardzo przepraszam. Nie rozumiem tylko dlaczego tak lekceważąco wypowiadasz się o wiedzy zdobywanej w trybie akademickim, skoro popierasz edukację? Uważam, że taka postawa jest szczególnie krzywdząca wobec koleżanek z olbrzymią wiedzą praktyczną, które po wielu latach pracy ukończyły w/w studia-bardzo często kosztem olbrzymich wyrzeczeń. Po prostu-szanujmy się, bez polowania na czarownice ( bo te po LM, te po SM, te "magistry" itp.) Co do subiektywnej oceny - gdyby to Twoje pracownice swobodnie wyraziły pozytywne opinie o Twojej firmie (też nieobiektywne) uwierzyłabym w 100 procentach, a że tak nie jest, więc stawiam słabe założenie wyrażone słowami: "mam nadzieję".

#54  2018.04.14 21:13:53 ~Do#51

Sprawdź warunki kontraktowania rodzajów świadczeń w aktach prawnych NFZ i MZ w zakresie wymagań kwalifikacyjnych dotyczących pielęgniarek. Życzę powodzenia i znalezienia tam mgr czy licencjata. Niestety nie znajdziesz - wymaga się określonych specjalizacji i traktowanych na równi z nimi kursów kwalifikacyjnych ukończonych lub w trakcie. Być może nie jest to słuszne, ale takie prawo.

#55  2018.04.14 21:22:14 ~Do#51

Moje wykształcenie jest wystarczające do realizacji świadczeń kontraktowanych z NFZ . A w mojej gminie jest kilka kościołów i jedna PWSZ z kierunkiem pielęgniarstwo. W sąsiednich gminach też. Takie gminy.

#56  2018.04.14 21:46:09 ~Piel

Do autorki komentarzy 15, 27, 40, 41, 45 i 46. Powtórzę określenia, których użyły koleżanki wcześniej: prymityw, dno i mniej niż zero. A od siebie dodam jeszcze słowa, które idealnie do ciebie pasują- fałsz, obłuda i hipokryzja. Znalazła się kolejna wszystkowiedząca ekspertka specjalizująca się w pudrowaniu gówna. Ty naprawdę jesteś tak głupia czy tylko udajesz? Szanowna pracodawczyni jest pewna, że pielęgniarki które zatrudnia są zadowolone z pracy i z płacy? Myślę, że nie, ale kit zawsze możesz próbować komuś wciskać. Może pora spuścić nieco powietrza? Nie chciałabym mieć do czynienia z taką zapyziałą "chlebodawczynią" z Koziej Wólki, której żal dupę ściska, bo nie zrobiła nie tylko magistra w szkole zawodowej w byle jakiej gminie, ale nawet nie targnęła się na "dwu semestralnego" licencjata. Skoro sama tego nie ma, to jak może zatrudniać kogoś, kto zdobył się na taki trud? Przecież to ujma dla szanownej i szczodrej pracodawczyni nieprawdaż? Kto cię upoważnił do takich podziałów pielęgniarek i jakim prawem wyśmiewasz czyjeś wykształcenie? Oszczędź sobie i nie wyjeżdżaj z tekstami o kulturze osobistej, bo to typowe dla osób, które nie mają żadnych merytorycznych argumentów i nie lubią nazywać rzeczy po imieniu. Mam nadzieję, że spotkasz na swojej drodze pielęgniarki, których wymagania sprowadzą cię do parteru. Twoja ewentualna riposta na moje słowa również obchodzi mnie tyle, co zeszłoroczny śnieg.

#57  2018.04.14 23:01:07 ~***

PWSZ z kierunkiem pielęgniarstwo, znajomo to brzmi. Nie licytujmy się,która dłużej pracuje, emerytura za pasem. Pozdrawiam

#58  2018.04.15 00:02:45 ~piel

Po prawie 30 latach pracy w szpitalu bylam przekonana ,ze nie ma ani jednej pozytywnej strony tego zawodu. I żadnej motywacji ,zadnego powodu zeby zostac tam i nadal to robić. Jedyny żal że ,tak późno odeszłam z pielęgniarstwa.

#59  2018.04.15 01:26:03 ~E

Ale dno

#60  2018.04.15 05:01:16 ~Do#56

Kiedyś w pewnym PWSZ, na którym często bywam, choć nie w charakterze studentki , jeden z prowadzących zajęcia ( magister zresztą ) kiedy to nie potrafił odpowiedzieć na pytanie studenta użył formułki - "nie ma o czym dyskusjować, sprawa nie wymaga kwestii". Jako, że nic nie udaję czyli wg ciebie ( wiem, winno być w pewnych przypadkach z dużego C ) jestem głupia nie komentuję tej wypowiedzi "uczonego". Zalecam ponowne zapoznanie się z #40 . Z uwagi na poziom dyskusji opuszczam ten Portal . Bez odbioru.

#61  2018.04.15 06:44:29 ~piel

Temat naszych kwalifikacji w kontekście możliwości zatrudniania ukrainek ze średnim wykształceniem jest absolutnie na czasie.Zamiast żreć się między sobą, lepiej byłoby skupić się na obronie przed degradacją.

#62  2018.04.15 09:10:25 ~do 60

Musi być odbiór : nareszcie zrozumiała pracodawczyni z koziej wolki !

#63  2018.04.15 09:19:26 ~do 60

Co w takim razie robisz podczas wykladow? Pewnie - ja tu tylko sprzatam - ale zawistna !

#64  2018.04.15 09:36:42 ~Do#62

"Bez odbioru" -oznacza koniec konwersacji. A z Koziej Wólki ( znawczyni ortografii powinna wiedzieć jak piszemy nazwy własne ) niestety być nie mogę.Kozia Wólka jest w gminie Małdyty w powiecie ostródzkim Chwilowo nie ma tam PWSZ, a w mojej gminie , jak pisałam wcześniej, jest. A trochę szkoda, lepiej być z dowolnej Wólki, nawet z tej lekceważonej na Portalu "ściany wschodniej" niż być "warsiawianką" w co najwyżej drugim pokoleniu. A takich na Portalu sporo.

#65  2018.04.15 09:37:18 ~Piel.

Do 63 prawda a jeśli chodzi o wyp.56 to daję 3xS czyli : super, super, super - merytoryczne podejście, obiektywne (jak najbardziej jest tu miejsce na obiektywizm - w tym kontekscie) Pozdrawiam serdecznie aut.kom.56 ;) Pondto 26, 38 też bardzo dobrze ;) WNIOSEK : NAJBARDZIEJ WYGRANA POLSKA PIELEGNIARKA W POLSCE - TO WICEMINISTERKA JÓZEFINA SZCZUREK - ŻELAZKO. ZGARNĘŁA WSZYSTKO I NAWET MINIMALNYCH NAGROD DLA PIELĘGNIAREK MY TRZYNASTEK NIE MAMY OD LAT ! DZIEKI JEJ OSZUSTWU I DAWANIU NADZIEJI W ODLEGLEJ PERSPEKTYWIE - JAK WE MGLE POLSKIM PILEGNIARKOM PRZY JEDNOCZESNYM WPROWADZANIU DO PRACY UKRAINEK - BRAK SŁÓW ! ALE NAGRODA SOWITA ZNOWU BEDZIE - BO SZCZUREK POWIE : JA CIĘŻKO PRACUJĘ ! A MY POLSKIE PIELĘGNIARKI NIE ? DEFICYT KADROWY PIELĘGNIAREK W PEŁNYM ROZKWICIE ALE O TYM SIĘ W OGÓLE NIE MÓWI!

#66  2018.04.15 09:48:59 ~JA

Do 62 nadal piszesz mimo, iż zastrzegasz sobie "bez odbioru" Nie jesteś partnerem do dyskusji - bo szydzisz z wykształconych pielęgniarek. Brak zasad i kultury. Powinnaś te Osoby przeprosić, ale jeśli jesteś z koziej wólki to bedzie ciężko ! Tylko mi tu bez słowników i innych tematów zastępczych ! Zatkało - kakao ?

#67  2018.04.15 09:59:17 ~piel.

Do 65-66 brawo Do 57 wiadomo, że emerytura za pasem ale jaka nędzne - wstyd jak dla sprzataczek ! Tak walczymy i licznym na cuda -brak słów ! A emerytury będą coraz niższe - kto może niech odchodzi bo w porównaniu z pazdziernikiem 2017 już zaczynają mniej płacić ! Obiecanki-cacanki ! A jeszcze teraz przed wyborami się zacznie !

#68  2018.04.15 10:05:44 ~Piel.

Do 65 super napisane, ale pazerne harówki z kilku etatów utrudniaja nam walkę o godne płace. Kierowcyautobusów szybko wywalczyli swoje ! Popieram 66

#69  2018.04.15 11:48:35 ~Bo

Do 64 - nieważne gdzie się mieszka, liczy się to, co w głowie - im większa wiedza, otwartość, tym większy kapitał intelektualny. W mojej gminie, a nawet w całym powiecie nie ma ani jednej PWSZ, chociaż teren mocno zurbanizowany (dlatego jest kilka uniwersytetów oraz uczelni o statusie akademii). Dziwi mnie tylko, że na podstawie jednego przykładu zachowania wykładowcy przypisujesz je wszystkim. Nie jestem autorką komentarza nr 62.Co do sedna problemu - grozi nam b. szybka i długotrwała degradacja zawodu, jeśli MZ i politycy wprowadzą te chore pomysły w czyn,a przy takiej postawie jak Twoja jesteśmy wyjściowo na przegranej pozycji. I wtedy żadne związki Izby nam nie pomogą, bo to my-wszystkie razem i każda z osobna - tworzymy polskie pielęgniarstwo.

#70  2018.04.15 13:22:30 ~Piel.

Do 69 bdb napisane - powtarzajmy jak mantrę.Może coś w końcu się za dzieje ? Wiadomo, ze nie samo - bo nic się samo nie robi. A jeśli chodzi o kom.nr 62 to nic w nim złego nie ma. Aut. tego komentarza liczy na zrozumienie.

#71  2018.04.15 13:25:47 ~OD 66

Uwaga-sprostowanie : miało być do 64 a nie do 62 - przepraszam ;)

#72  2018.04.15 14:50:51 ~Piel.

Do 69 szybka i trwała degradacja zawodu już jest od kilku ładnych lat a zaczęła przybierać na sile mocniej od rządów PlS I SZCZUREK !

#73  2018.04.15 14:53:00 ~Ja

Do 72 prawda i nasza w tym zasluga bo na takie traktowanie im pozwalamy !

#74  2018.04.15 16:09:52 ~Bo

Tak, degradacja trwa od lat, ale teraz zagraża nam błyskawiczna, bo politycy nigdy nie mają skrupułów - i nieważna opcja polityczna. Najskuteczniejszym działaniem na dziś wydaje mi się solidarna akcja w całym kraju przez min. 4 miesiące równocześnie, polegająca porzuceniu dodatkowych zajęć (1pielegniarka =1 etat). Plus b.skrupulatne wykonywanie procedur, co wymusi wykonywanie na oddziale tylko najważniejszych procedur medycznych. Plus opis w raporcie czego nie zdążono zrobić z powodu zbyt małej liczby pielęgniarek w stosunku do potrzeb chorych. Wyjścia na ulicę niewiele dają - trzeba skutecznie i solidarnie walczyć o swoje interesy.

#75  2018.04.15 16:18:27 ~do 74

Masz rację,ale to chyba utopia.Nie dojdzie do wielkiego zjednoczenia w tej grupie.Większość z ukłonem,cieszy się,że ma prace,i może "dorobić"

#76  2018.04.15 16:38:52 ~Bo

Utopia.Rezydenci wykorzystali ją praktycznie.Dlatego właśnie tak ważna jest niezależność wewnętrzna i świadomość, że razem możemy praktycznie wszystko. Najbardziej martwi mnie to, że dziś część ludzi ma duszę niewolnika i sprzedają się za grosze, godząc się za to na pełne upodlenie. A gdzie godność i szacunek dla siebie i innych? Czy naprawdę potrzebna jest mi 30-ta bluzka i 10-ta para butów, których nie będę mieć czasu zaprezentować w biegu między szpitalami? Czy naprawdę takie zakupy dają poczucie szczęścia i poprawiają jakość życia ? A może zapychaja tylko szafy.

#77  2018.04.15 16:48:30 ~,,,,,,

Cyt."Dla społeczeństw wiejskich charakterystyczna była postawa: mieć, a nie być. Teraz jest to zjawisko powszechne, bo wyrosłe z chłopskiej biedy. Przywiązanie do „mieć” zostało wzmocnione przez „mieć” systemu kapitalistycznego, dzisiaj wszyscy chcą „mieć&rdquo: i Kordiany i chamy." Honor,szacunek,to daleki plan.Dlatego w teatrach przywołuje się te wartości w różnych sztukach,ale czy ktoś teraz to widzi i naśladuje ?

#78  2018.04.15 17:08:21 ~Bo

Do 77: Zgoda współczesny świat oszalał, ale czy to znaczy że mam być wobec niego zupełnie bezkrytyczna? Każdy ma wybór. I jeśli jest szczęśliwy w przepoconej bieliźnie w 40 godzinie dyżuru pozostaje mi tylko pogratulować braku instynktu samozachowawczego. I hipokryzji. A tak naprawdę zyskujemy tyle szacunku, na ile nie damy się lekceważyć.

#79  2018.04.15 17:49:49 ~do77,78

Takich komentarzy nam potrzeba! Naszemu środowisku jest potrzebna praca u podstaw,praca nad zmianą naszej plebejskiej mentalności,nie wiem czy to możliwe,ale próbować trzeba.

#80  2018.04.15 19:14:53 ~Do#50

Zanim zaczniesz przekazywać błędne informacje, poczytaj :https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//516/12310405/12501558/12501559/dokument337357.pdf Gdzie licencjatki i magistrowie i kasa za nie z NFZ ?

#81  2018.04.15 19:33:29 ~Piel.

Super komentarze do szybkiego wdrożenia, trzymają poziom i pisane z klasą : 74, 75, 76, 77,78,79 ! Serdecznie pozdrawiam :)

#82  2018.04.15 19:49:22 ~Piel.

Do 81 - zgadza się I ja dołączam pozdrowienia.Oglądałam dziś wiadomości na Polsacie o godz. 18,50 (Polsat jeszcze cokolwiek przekaże - co jest źle w służbie zdrowia ) - w prog. TVP 1 nic absolutnie na temat służby zdrowia.Do tej pory nie było Szumowskiego i Szczurek - np. w gościu wiadomości.Z innych ministerstw jak najbardziej. Oglądałam wlasnie dziś w TVP Polsat krótki reportaż nt. jak pracują SORY w towarzystwie alkoholików - agresywnych, atakujących personel. Wypowiedzi udzielił jak zwykle lekarz ( pielęgniarki mało odważne a poza tym taki wschodni zakaz) - dobrze , że chociaż raz wspomnial o pielegnarkach. Pracuja tam wspólnie to i wieksza solidarność i obrażani są równo. Pracują w kale, wymiocinach, bialych robakach itp.itd. Jak to uslyszalam to odrazu pomyślałam - jak można taką pracę wykonywać za tak marne pieniądze ? Ostrzegam młode naiwne - którym zachciało się pielęgniarstwa !

#83  2018.04.15 19:52:55 ~do 82

Sama prawda ale jak niewiele pielegniarek śledzi aktualne info - mówią : a po co mi to ? a później obrażają się na plebs , że tak sie o nich mówi

#84  2018.04.15 21:14:53 ~Piel

Do 65. Super komentarz. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam.

#85  2018.04.16 06:16:09 ~Piel.

Do 76 słusznie piszesz o tych bluzkach i butach- gdzie i kiedy je założy - chyba, że pokaże się w szatni szpitalnej. Ale żeby tylko o to chodziło - teraz to liczy się fura i komóra - ta druga o mniejszym już teraz znaczeniu.Prymitywne jeśli same siebie nie szanujemy - jak można więc wymagać by inni to robili ?

#86  2018.04.16 08:01:28 ~do 77

Prawda - charakterystyczna cecha polskich pielegniarek to plebejskosc. Przykry i smutny fakt, zazwyczaj do teatru nie chodzą a jeśli już to bardzo rzadko bo liczy się "mieć " i pazerna harowki to główny cel ich życia.Obecnie gro pielegniarek jak wskazują badania pochodzi z "łąk i pól " ew. z bardzo małych miasteczek - gdzie główną rozrywką jest disco polo. Walczmy na każdym kroku z pazernymi harówkami, które chcą pokazać na swojej wsi jak szybko dorobiły się na pielegniarstwie - jakie też " robotne su" Tylko, że nie powiedzą ile godzin haruja w miesiącu. Najwyższy już czas by im uświadomić, że pielęgniarka przychodzi na 12 godz. dyżur wypoczęta i czysta i nie zagraża pacjentom. Sobie i swojej rodzinie - ale to już jej sprawa.

#87  2018.04.16 08:02:53 ~do 86

Popieram

#88  2018.04.16 11:33:26 ~Do#86

Po przeczytaniu Twojego komentarza wnioskuję, że charakterystyczną cechą polskich pielęgniarek nie jest plebejskość a zwykła głupota. Na szczęście dotyczy tylko Ciebie i autorek komentarzy #87 i #77. I nawet chodzenie do teatru nic nie pomoże. Na rozum za późno.

#89  2018.04.16 12:13:24 ~ja

Do 86 prawda do 88 pozdrawiam plebs

#90  2018.04.16 12:14:48 ~Piel.

Do 88 uderz w stół a itd.

#91  2018.04.16 12:15:58 ~mb

Do 88 nie masz racji - boisz się prawdy

#92  2018.04.16 12:17:27 ~do 77

Bardzo dobra wypowiedź

#93  2018.04.16 12:18:42 ~do88

Pewne sformułowania traktujesz dosłownie,a może to dla ciebie za trudne,aby zrozumieć sens.Moim zdaniem plebejskość to nie miejsce urodzenia,wychowania tylko mentalność.

#94  2018.04.16 12:19:27 ~Piel.

DO 82 DOBRZE NAPISANE

#95  2018.04.16 12:23:37 ~Piel.

Do 93 zgadza się, ale miejsce wychowania (nie urodzenia) ma nas też duży wpływ

#96  2018.04.16 12:27:52 ~Piel

A p. MM zaciera rączki - posty lecą a pielęgniarki zaharowane i pokorne dalej mielą i mielą - jak dlugo jeszcze ?

Dodaj komentarz